www.flickr.com
mona.mono's items tagged with madebymono More of mona.mono's stuff tagged with madebymono

onsdag 16. mars 2011

Same Shit, New Wrapping! =)

Jepp, da har jeg lagt ut et helt nytt produkt i butikken! Det er en gammel greie med nye klær - nemlig en "strikkefisk" som er en slags omgangsteller! *yey*


Den har 10 fastsittende markører som du kan bruke til å telle omganger. Dette er kjekt ved f.eks. fletter, forkortede rader etter et visst antall omganger osv. Det kan se litt klumpete ut på bildene, men strikkefiskene er lette og tar liten plass på pinnen.


Gullfisk - gullfarget lenke og wire og krok, 10 markører i regnbue - 5 mm, ametyst perle ved kroken     IMG_4689

Sølvfisk - sølvfarget lenke og wire og krok, 10 markører i regnbue - 5 mm, fluorite perle ved kroken     IMG_4694

Nr. 29-11 - Sølvfisk - sølvfarget lenke og wire og krok, 10 markører i regnbue - 6 mm, fluorite perle ved kroken     IMG_4691

Strikkefisk i bruk   IMG_4697

Strikkefisk i bruk   IMG_4680

Strikkefisk i bruk   IMG_4679


Den er enkel i bruk, og du kan velge om du vil feste karabinkroken i strikketøyet på stedet du vil markere eller om du vil stikke den øverste markøren inn på pinnen. Deretter er det bare å hekte på markørene i regnbue-farge etterhvert som du strikker nye omganger, så vet du alltid hvor mange omganger du har strikket! =)

Eksempel:
Strikker du fletter og skal ha fletteomgang f.eks. hver 6. omgang, da bytter du plass på markøren etterhvert som du har strikket omgangene og når du kommer til 6. farge vet du at NÅ er det fletteomgang! Eller om du skal ha forkortede rader f.eks. hver 10. omgang - bytt plass på markøren på hver rettside og når du kommer til siste fargen DA har du strikket 10 riller! =)


Har du ønsker om en strikkefisk med et annet antall markører er det også mulig å få til (til en viss grad!). ;)

Velkommen inn! =)
.

13 kommentarer:

pakkalakka sa...

Suuuperlurt!! :) Fineste omgangsteller-strikkefisken jeg har sett jo! :) Du er så flink *klem*

Anita Tørmoen sa...

Dette er sikkert et nyttig hjelpemiddel:)

krissimor sa...

Kjempelekre!

Fru Keilegavlen sa...

Kjempesmart og flotte! Du er utruleg flink!

Bodil sa...

Så kreativt og smart dette var :)
Ser du er så flink til å spinna, og at du har masse spennande fiber :)

Elisabeth MD sa...

Hei, takk for kommentaren på bloggen min! Jeg er nok medlem på Spinners home, ja, men ikke så veldig ivrig der, dessverre. Ravelry har en tendens til å dekke de største behovene mine på forumsida, så jeg får liksom det jeg "trenger" der. Men, jeg titter innom og leser der av og til da. Kanskje jeg blir litt mer aktiv etterhvert, når jeg kommer mer i gang med spinninga, vi får se.

Likte idéen din om strikkefisken din, forresten, den var kjempesmart! Morsomt med forskjellige farger også, det pynter jo litt ekstra opp, også.

Ha ei fortsatt god helg! :)

Lucky Rock Designs sa...

Jeg har fått maskemakørene mine.. :) HURRA.. Finere markører skal man leite lenge etter :)

Superrask levering og super service :)

mimouna sa...

Lurt! Selv om hun som trodde maskemarkørene mine var piercinger nok hadde pyntet seg med nytt armbånd før jeg rakk å stave "strikkefisk". *fnis*

Ane sa...

Jippi jippi, nå gleder jeg meg. Strikkefisk og markører er kjøpt i dag. Gleder meg sååå masse til å få det!! :) Var jo helt umulig å velge, så måtte ble elle-melle tilslutt. Hadde lysst til å kjøpe hele butikken! ;)

Ane sa...

Takk for koselig melding på bloggen min. :) Så hyggelig at du liker smykkene mine. Jeg har MASSE mer enn det som ligger på epla, men jeg har ikke helt oversikt over hva som er utsolgt akkurat nå, men det kommer mer på epla etterhvert. ;)

Mette sa...

Puh, er ikkje heilt sikker på om eg skjønte dette med fisken, men no har eg i alle fall bestillt markørar av deg og gler meg. Har aldri brukt slike greier før, men antar at det er nyttig :-).

Miriam sa...

Jeg har valgt bloggen din som ukens blogg på Strikkere. Håper det går bra at jeg lånte bildet av strikkefisken din?

Hilsen Miriam :)

Mette sa...

Tusen takk! I dag låg det to sett (!!?) med nydeleg markørar i postkassa mi. Dei er allereie i bruk og eg har nemnt deg på bloggen :-).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Noe du har lyst på? =)

Kontakt meg gjerne på mona.mono@hotmail.com om du er interessert i noe av det jeg viser frem her, eller om du ønsker deg noe i andre farger/garn el. =)

See something you like? Contact can be made by the hotmail above. =)