www.flickr.com
mona.mono's items tagged with madebymono More of mona.mono's stuff tagged with madebymono

søndag 4. januar 2009

Og hva svarte så presten til dette, mon tro? *ler*

Et dikt av Herman Wildenvey =)



I tanker

I haven vandrer en prestemann.
Han tenker alvorlig på Gud.
Da lister lett over gangens sand
en søt liten sommerens brud.

Og presten slår øynene opp og ser
at piken er såre skjønn.
"Barn" si`r presten, "se presten ber,
og du forstyrrer hans bønn."

"Jeg var på vei til min elskede, jeg,"
si`r piken med senkte blikke.
"Jeg tenkte på ham, og så deg ikke.
Og da er det underlig rart av deg
som tenkte på Gud, - at du så meg."







.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Noe du har lyst på? =)

Kontakt meg gjerne på mona.mono@hotmail.com om du er interessert i noe av det jeg viser frem her, eller om du ønsker deg noe i andre farger/garn el. =)

See something you like? Contact can be made by the hotmail above. =)